Volg ons op facebook(klikken) om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes.
en/of volg ons op instagram(klikken) om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes.
Om een webinar met Microsoft Teams te organiseren heb je geen dure apparatuur nodig. Een laptop/tablet met een (goede) webcam en microfoon volstaat in veel gevallen. Er kan dan gewerkt worden met een camera, een media mixer en een geluidsbron.
Het woord ‘webinar’ is de samenvoeging van de woorden ‘web’ en ‘seminar’, een online lezing of presentatie die plaatsvindt via het internet. Gasten kunnen een seminar op hun eigen computer of smartphope volgen. De webinar kan live plaats vinden, maar kan ook op een later tijdstip bekeken worden. Binnen Microsoft Teams wordt een webinar een ‘Live Gebeurtenis’ genoemd, die je met enkele muisklikken zelf kunt organiseren.
De taken worden bij MS Teams rollen genoemd. Om een webinar via Microsoft Teams te kunnen organiseren heb je drie belangrijke functies, nl.
Door te klikken op "meeting" en via "Schedule de meeting"" kan in MS Teams de datum en uur worden ingeleid. Nu natuurlijk op "Schedule" klikken. Verder op de "Copy meeting is scheduled" klikken en op het scherm verschijnt de meeting link. Nu nog kopiëren naar de email, om de link te plakken.
Via een email ontvangen de gasten een link (zie vorig item). De gasten kunnen deelnemen door op de link te klikken.